O mnie

Moje zdjęcie
"Bo chodzi o to, aby łapki giętkie zrobiły wszystko, co pomyśli głowa..." ...lubię wszystko, co powstaje ręcznie, dlatego chetnie podpatruję koleżanki rękodzielniczki:-) Bawię się różnymi technikami, używam materiałów starych i nowych. (PS: z wykształcenia jestem poligrafem, z doświadczenia menedżerem jakości, całe życie w przemyśle blisko produkcji, bo lubię wiedzieć, jak coś powstaje :-). Wszystkie prace są mojego autorstwa.

środa, 26 października 2011

Spiralne łapki kuchenne

Patrząc od strony technicznej, spirala jest niesamowicie prosta do wykonania na szydełku. Odkąd zaczęłam robić wzory spiralne, cieszą się one niezmienną popularnością, co mnie ciagle zaskakuje.  Spirala ma chyba w sobie jakąś magię? Dlatego udziergałam 2 pary, z czego jedna już sie sprzedała: spirala cytrynowo-brązowa, a druga właśnie zawisła na Artillo:


Łapki kuchenne white&red&black zrobione m.in. z melanżowej włóczki czarno-czerwonej, którą dostałam od mizu-biżu

A dla zainteresowanych metodą wykonania szydełkiem:
1. Owijamy pierwszą nitkę (białą) na palcu raz
2. oczko łańcuszka, 1 półsłupek, 1 niepełny słupek, 2 słupki, zostawić pętelkę
3. przymocowyjemy w kółko 2 kolor (czerwony) i robimy wg pkt 2
4. Zaciskamy mocno pierwszą nitkę od spodu z kółka ciągnąc za dyndający koniec (kolory i zostawione pętelki zbliżyły się do siebie)
5. Dalej na styku kolorów wbijamy przeciwny kolor w sąsiednie oczko i bez opamiętania zasuwamy słupkami do bólu raz jednym raz drugim kolorem.
6. Kończymy płynnie schodząc z wysokości niepełnymi słupkami, półsłupkami, oczkami ścisłymi na koniec - wegle gustu
Mam nadzieję, że zrozumiale napisałam, w razie pytań - piszcie - i dziergajcie! :-)

5 komentarzy:

  1. Tak świetnie zrobione, że aż mi się w głowie zakręciło!A kursik całkiem przejrzysty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałam oczopląsu :) Piękne są!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne sa te łapki:) Nic dziwnego, że sie podobaja i ciesza powodzeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne masz pomysły na umilenie czasu w kuchni :)
    Odpowiedziałam z małymy opóźnieniem (przepraszam)na Twoje pytanie u mnie. Pozdrawiam serdecznie i polecam taką matę do cięcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się, że spirala zaczyna się na brzegu łapki. dzięki temu lewy brzeg różni się od prawego. Lubię, kiedy coś się dzieje z motywem :)
    Pozdrówko :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś :-)