O mnie

Moje zdjęcie
"Bo chodzi o to, aby łapki giętkie zrobiły wszystko, co pomyśli głowa..." ...lubię wszystko, co powstaje ręcznie, dlatego chetnie podpatruję koleżanki rękodzielniczki:-) Bawię się różnymi technikami, używam materiałów starych i nowych. (PS: z wykształcenia jestem poligrafem, z doświadczenia menedżerem jakości, całe życie w przemyśle blisko produkcji, bo lubię wiedzieć, jak coś powstaje :-). Wszystkie prace są mojego autorstwa.

piątek, 7 października 2011

Podkładka owalna

Mam znajomą, p. Tamarę, która postawiła mi wyzwanie utkania jej podkładki pod świecznik w formacie 20 cm szerokości i 60 cm długości (wg podejrzenia Izy pod menorę :-).
Nie miałam większego warsztatu tkackiego, więc zrobiłam jej podkładkę techniką filet:

Po pół roku temat wrócił. Tamara zażyczyła sobie ponownie owalną, jajowatą podkładkę, tym razem na szydełku, ale ze wzorem spiralnym! Poddałam się - nie umiem takiej zrobić.

Za to w międzyczasie zaopatrzyłam się na Allegro w większy warsztat do tkania, na którym można wykonywać prace szerokości 29 cm i wysokości 39 cm. Oto on:


Nie mam pojecia, do czego służy ta dziurkowana listwa, patrzę i patrzę na zdjecie i nic nie rozumiem. Szczególnie mnie zastanawia, jak uwidocznić kolorową osnowę?
Ale utkałam dla Tamary to, co mi przyszło do głowy, w kolorach brąz-ecru wg zyczenia. Wyszła podkładka w formacie 18 cm szer i dł. 40 cm:

Przepraszam za jakość zdjecia, robiłam je w pośpiechu na parapecie, bo musiałam oddać ją szybko.
Bardzo ciężko jest nie ściągnąć wzoru w połowie długości. Osnowa z dratwy sprężynuje, więc jajo wyszło z prawej stronyszersze, z lewej węższe :-(. Ponadto krawędzie dla owalu uzyskuje się schodkowo, więc żeby zakryc schodki, przyszyłam dookoła pasmanterię. I wiecie co? Spodobała się! :-)
Zdziwiłam się, bo nie wydała mi się szczególnie atrakcyjna, traktowałam tę pracę szkoleniowo.
Zdecydowanie nie będę tkać owali, tylko prostokąty, paski i kwadraty.

Czy wiecie może, jak użyć tej nieszczęsnej dziurkowanej listwy?

3 komentarze:

  1. Ale warsztat i już na pierwszy rzut zrobiłaś owal - fajnie to wygląda!Oj to teraz pewnie powstaną rózne bardzo ciekawe prace!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykonałaś solidny kawał dobrej roboty. Owal wyszedł znakomicie, nie zarzekaj się, ze nigdy więcej. Na pewno szybko dojdziesz do wprawy i niebawem nas zadziwisz czymś zjawiskowym :) Dla mnie tkactwo to zupełnie niezbadane rejony technik robótkowych i niestety bladego pojęcia nie mam, po co ta dziurkowana rama...
    Pozdrówko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na pierwsza pracę, to wyszło świetnie:) Ale na tej technice to niestety się nie znam :(, wię c nie mogę pomóc....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś :-)